Виробники будматеріалів прогнозують зростання цін через тарифи УЗ

Фото: Getty Images Відбудова зруйнованого будинку у Запоріжжі

Укрзалізниця може зіткнутися з тим, що окрім пасажирських перевезень або військових вантажів їй буде нічого перевозити, попередили представники бізнесу.

В Україні зросте вартість будівельних матеріалів, якщо Укрзалізниця підвищить тарифи на вантажні перевезення. Про це сказав президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій на прес-конференції, присвяченій тарифній політиці УЗ.

За його словами часто доводиться чути запити від журналістів, чи будуть будівельні матеріали під час відбудови зі знижкою, чи підтримає галузь українців.

“Я хочу сказати: після таких “дружніх” кроків, які робить Укрзалізниця, ніяких знижок не можна очікувати. Тому що навіть бетонні системи та інші вироби, їх виробництво стартує з кар’єру. Ми зараз вже дійшли до того, що коли наші виробники роблять оборонні споруди, то часто-густо приймається рішення доставки необхідних матеріалів автомобільним транспортом. Тому що ніхто не знає, чи вчасно подасть Укрзалізниця на це замовлення вагони, і що буде з тарифами”, – розповів Салій.

За його оцінками, будівельна галузь вже зараз працює зі збитками. І якщо ця ситуація продовжиться, то Укрзалізниця може зіткнутися з тим, що окрім пасажирських перевезень або військових вантажів їй буде нічого перевозити.

“Ми вважаємо, що керівництво Укрзалізниці має повернутися до практики публічного спілкування з лідерами галузі. Ми знаємо, як живе наша галузь, на що вона здатна, і які тарифи може запропонувати. Керівництво Укрзалізниці повинне мати державницький підхід і берегти споживача. Тому що немає споживача – немає їхніх високих зарплат. Тому досить прикриватися війною: керівництво Укрзалізниці не на фронті. Воно в безпечніших місцях, і може збирати нас для консультацій”, – наголосив Салій.

Він також підкреслив, що заяви керівництва УЗ про те, що в результаті підвищення тарифи майже не зміняться, не є правдою – по ланцюжку вартість товарів зросте суттєво. А виробники будматеріалів не можуть працювати в абсолютний збиток.

Салій наголосив, що генерація грошей та товарів, від перевезень яких Укрзалізниця може отримати гроші, скорочується. І якщо добувачі корисних копалин, основна частка яких піде на відбудову України, будуть терпіти банкрутство та закривати свої заводи, на наш ринок прийдуть з високими цінами виробники з інших країн.

“Тому, якщо державне керівництво, новий керівник міністерства зверне увагу на дії своїх підлеглих або дотичних до курування структур, то можуть надати гарні поступки виробникам”, – вважає президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів.

Нагадаємо, в Укрзалізниці заявили, що заробили за півроку понад 3 млрд гривень, але вже в липні та в серпні компанія зіткнулася зі збитками у межах 600-700 млн гривень за місяць. Через це в УЗ вирішили ініціювати перегляд тарифів на вантажні перевезення.

Раніше Федерація роботодавців транспорту України звернулася до прем’єра Дениса Шмигаля щодо тарифів Укрзалізниці. Там вважають, що за рахунок оптимізації витрат УЗ можна знизити вантажні тарифи на 20% від поточного рівня.

Джерело